loading...
سایت متفاوت جیز میز | دانلود
Jizmiz بازدید : 346 دوشنبه 25 دی 1391 نظرات (0)

 راهنمای جامع آرایش لب + دانستنیهای رژ لب

ســـــــــــــيويل بـــــــــــــکس

1. پوست سطح لب از امتداد غشاء مخاطی درون دهان تشکیل یافته است.

۲٫ پوست لب فاقد لایه محافظ نگهدارنده رطوبت می‌باشد.

۳٫ پوست لب فاقد غدد چربی (که در حفظ رطوبت پوست موثر هستند) می‌باشد.

بنابراین پوست لب به مراتب بیشتر در معرض آسیب‌های ناشی از شرایط جوی همچون سرما، باد و نور خورشید قرار دارد.

برای محافظت از لب‌ها همواره از چپ استیک‌ها و مرطوب کننده‌های حاوی مواد ضد آفتاب استفاده کنید.

متخصصین آرایش بر این مساله که آیا باید ابتدا خط لب را زد یا رژ لب را اختلاف نظر دارند. پس ما توصیه می‌کنیم که شما هر دو را امتحان کنید و ببیند که هر کدام راه برای شما مناسب‌تر است.


خط لب و رژ لب شما باید با همدیگر متناسب باشند. هرگز از یک خط لب تیره نسبت به رژ لب خود استفاده نکنید که خط لب شما برجسته‌تر به نظر برسد.

رژلب

رژلب‌های براق کننده، مات، کرم مانند و جامد که معروفترین مارک‌های رژلب به این شکل عرضه می‌شوند وجود دارد.سعی کنید از تمام انواع آن استفاده کنید تا نوع مطلوب و مناسب لب‌های خود را بیابید.

خط لب

خط لب‌ها برای مشخص کردن خط دور لب و برای حفظ رژ لب استفاده می‌شوند. خط لب از پراکنده شدن و ریختن رژ ممانعت می‌کند. خط لب‌ها عموماً به شکل مداد و گاهی به شکل ماژیک عرضه می‌شوند.

مراحل آرایش لب‌ها

۱- ابتدا از چپ استیک و یا یک مرطوب کننده استفاده کنید.

۲- سپس با انتخاب رنگ مداد لب ( که می‌باید همرنگ با رژ و یا یک درجه از آن تیره‌تر باشد) شروع به کشیدن خط لب می‌کنیم. ابتدا از لب بالا شروع می‌کنیم و از گوشه لب بالا به سمت وسط لب خط لب را می‌کشیم. این عمل را برای لب پایین تکرار می‌کنیم. سپس با گوش پاک‌کن خط کشیده شده را نرم می‌کنیم.

۳- سپس درون طرح خط لب را با رژ لب پر می‌کنیم. سپس با انگشت یا خود لب‌ها رژ لب را یکنواخت کنید.

۴- و در آخر لب‌ها را به آرامی‌روی دستمال کاغذی فشار دهید تا رژ لب یکنواخت‌تر گشته و تثبیت گردد.

نکته:

•برای افزایش ماندگاری رژلب پیش از آرایش لب‌ از کرم‌پودر به عنوان پایه استفاده کنید و یا با مداد لب تمام لب را بکشید.

 •برای کاهش ایجاد لکه ناشی از تماس لب‌ها با لیوان و غیره … پس از رژ لب  زدن روی آن را سایه هم‌رنگ زده و مجدداً رژ لب بزنید.

•برای تست کردن رنگ رژ لب آن را به نوک انگشتان بزنید و نه پشت دست.

برای زدودن رژ لب از روی لباس ابتدا محل را با گلیسیرین پاک کرده و سپس لباس را بشویید.

ترمیم لب‌ها

بهترین راه برای درست کردن لب‌ها دوباره کشیدن آن‌ها است. برای این‌کار کانسیلر هم‌رنگ پوست یا کرم پودر با خاصیت پوشانندگی را کاملاً روی لب‌ها مالیده و روی آن پوذر بی رنگ بزنید. با اسپانج پودر را از روی لب‌ها بنشانید.و دوباره این کار را برای سه مرتبه تکرار کنید البته اگر لازم باشد. که خب این با تمرین معلوم خواهد شد.

فقط یاد‌آوری می‌کنیم که لب‌ها باید طبیعی جلوه کنند. بوتاکسی بعد از این زیر سازی لب‌ها را با مداد دلخواه خود کشیده و رژ لب را با مداد همراه کنید و میان لب‌ها حتماً براق کننده بزنید.

آرایش لب‌ها می‌تواند به جذابیت و زیبایی صورت اضافه و یا آن را کم نماید. نزدن رژ لب بهتر از زدن آن به طور نامرتب یا با رنگ‌های نامناسب است. با رژ لب می‌توان فرم لب‌ها را زیباتر و اصلاح نمود و با سایر اعضای صورت متناسب ساخت. قبل از زدن رژ باید لب‌ها کاملا تمیز باشند.

فوندیشن یا پودر معمولا روی لب‌ها هم زده می‌شود. یادآوری می‌شود که رژلب نباید از لبی به لب دیگر زده شود. باید کاملاً اختصاصی باشد و در صورت استفاده دو نفر یا بیشتر می‌توانید برای پاک کردن آن با دستمال کاغذی آغشته به الکل آن را ضد عفونی کرده و استفاده نمایید.

برای انتخاب رنگ رژ لب می‌توان آن را کنار لب قرار داد و هماهنگی لب را با صورت پیدا نمود. برای زدن رژ لب، لب‌ها را در آرامش کامل به صورت کشیده و جدا از هم (به حالت لبخند) نگه می‌داریم با استفاده از مداد مخصوص خط لب، اول لب بالا را می‌کشیم که از گوشه لب شروع و به طرف وسط ادامه می‌یابد سپس لب پایین را می‌کشیم.

اگر می‌خواهید لب‌ها را بزرگتر جلوه دهید مداد را یک یا دو درجه تیره‌تر از ماتیک انتخاب کنید. رنگ مداد لب را کمی تیره‌تر از رنگ رژ خود انتخاب کنیدو بعد از تعیین رنگ مناسب، رژ لب را  ابتدا به لب بالا و سپس به لب پایین می‌زنیم. توجه داشته باشید که با آرایش ترمیمی درست می‌توان فرم لب‌ها را به صورت دلخواه نشان داد.

۱- هنگامی که لب پایین نازک است، خط لب را پایین تر از خط معمولی لب می‌کشیم و آن را با رژ لب پر می‌کنیم. همچنین کمی وازلین یا برق لب به وسط لب پایین بمالید تا آن را برجسته‌تر جلوه دهید.

۲- وقتی لب بالا نازک است، خط لب بالا را بالاتر از خط معمولی لب می‌کشیم تا پهن‌تر جلوه کند و با لب پایین تناسب داشته باشد.

۳- هنگامی که لب‌های پایین و بالا نازک هستند، اندازه لب‌ها را در بالا و پایین با مداد لب زیاد می‌کنیم و داخل خط را با رژ لب پر می‌کنیم که لب‌ها پرتر به نظر آیند.

۴- برای لب‌های پر و بزرگ نباید رژ لب خیلی روشن و جلب نظر کننده استفاده کرد. رژ لب مات برای این لب ها بهتر از رژ لب براق است.

۵- دهان و لب‌های کوچک را می‌توان با کشیدن خطوط در اطراف دهان بزرگ‌تر نشان داد.

۶- در فرم دهانی که گوشه‌های افتاده دارد می‌توان خط لب را رو به بالا کشید و فرم دهان را اصلاح کرد.

۷- لب‌های نا مساوی را نیز می‌توان با کشیدن خطوط در جاهای لازم یکنواخت نمود.

برای جلوگیری از مالیده شدن رژ لب بر روی دندان‌ها می‌توان از روش زیر استفاده کرد:

انگشت اشاره خود را در دهانتان قرار دهید و لب‌هایتان را ببندید.سپس انگشت خود را بیرون بکشید. به این ترتیب رنگ اضافه رژ لب از داخل لب‌هایتان پاک شده و از مالیده شدن آن به دندان‌هایتان جلوگیری می‌کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3554
  • کل نظرات : 129
  • افراد آنلاین : 103
  • تعداد اعضا : 282
  • آی پی امروز : 368
  • آی پی دیروز : 825
  • بازدید امروز : 1,017
  • باردید دیروز : 5,843
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,017
  • بازدید ماه : 1,017
  • بازدید سال : 1,047,309
  • بازدید کلی : 5,428,303